logo


Začetek NAVODILO STARŠEM V ČASU SOCIALNE IZOLACIJE ZARADI NOVEGA VIRUSA SARS CoV-19 (COVID-19)

Piškotki

Naša spletna stran za boljše delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate da na vaš računalnik naložimo piškotke?

Več o tem

OBVESTILO PDF Natisni E-pošta

NAVODILA ZA STARŠE V ČASU SOCIALNE IZOLACIJE ZARADI VIRUSA SARS-CoV-2 (COVID-19)

POGOVOR Z OTROKOM o virusu in o pomenu socialnega distanciranja je dejansko pogovor o odgovornosti, solidarnosti, o empatiji, o strahu in tesnobi. V pogovoru smo iskreni, a informacije prilagodimo otrokovi starosti in zanimanju. Odsvetujemo gledanje poročil mlajšim otrokom, s starejšimi se o novicah pogovarjajmo. Tudi odraslim priporočamo, da novicam ne sledijo ves dan, saj bo tako lažje ohraniti pozitivno naravnanost. Odrasli smo za otroka model čustvene regulacije, če bomo sami mirni in obvladani, bo otroku lažje. Tesnoba ali celo panika se lahko prenese tudi na otroka, posebej moramo biti previdni pri otrocih in mladostnikih, ki so že prej bili tesnobni.

PRILAGODITEV na novo situacijo bo trajala nekaj časa. Malčki bodo začudeni in veseli, da smo več časa z njimi, starejši otroci pa bodo hitro pogrešali prijatelje iz vrtca in šole. Iskali bodo stike z njimi, pri najstnikih lahko pričakujemo več odpora, saj se bodo težko odpovedali neposrednemu druženju. Jasno zahtevajmo socialno izolacijo, glede drugih obveznostih pa sklenimo nek realen dogovor, v katerem se opredelijo nagrade in pa tudi negativne posledice (npr. odvzem privilegija), če se dogovora ne drži. Pri povprečno ali pretirano socializiranih mladostnikih ne bo težav, da bi ostajali doma, tudi mladostniki z anksioznostjo, depresijo, odvisniki od zaslonske tehnologije bodo upoštevali vaše zahteve - pri uporniških pa bomo potrebovali več napora in podpore partnerja. Pri večini pa lahko pričakujemo, da se bodo šolanja doma hitro naveličali, zato je pomembno, da so starši tisti, ki bdimo nad strukturo dneva.

STRUKTURA nam daje občutek varnosti, predvidljivost in spodbuja razvoj organizacijskih veščin. Če stvari počnemo rutinsko, porabimo manj časa in energije, otrok se manj upira, odnos z otrokom je boljši. V potek dneva vnesemo čas za obroke, higieno in počitek, delo za šolo, domača opravila ter prosti čas. Vključimo tudi telesno aktivnost, seveda na samem. Polna igrišča na Železničarju in poleg osnovnih šol so dokaz, da smo slab model ali vzgojno nemočni. Otrokom z dobrimi delovnimi in učnimi navadami to ne bo nič novega, če pa je otrok bil do sedaj premalo organiziran in samostojen ter navajen, da ga motivirajo drugi, pa bo v strukturo dneva potrebno vnesti več napora. Urnik sestavimo, narišemo in napišemo skupaj. Pomembno je, da opazite, da se ga otrok drži, da ga pohvalite in spodbujajte, da bo kmalu na cilju. Ko opravi nekaj, kar je prav, lahko dela tisto, kar je »fajn«. Šolajoči se na domu potrebuje nadzor, usmerjanje, spodbudo in podporo, ter pozitivno pozornost za dobro opravljeno delo.

KOLIKO UČENJA: Po prvih dnevih so med šolami in med učitelji znotraj iste šole lahko velike razlike v količini snovi, načinu podajanja in IKT veščinah. Če je snovi naenkrat preveč, moramo otroku pomagati, da jo bo predeloval po delih. Starši opažajo trud učiteljev pri pripravi kvalitetnih vsebin, sedaj je tudi priložnost za vpogled v učenje otroka, za vključitev v nekatere projekte, da bolje cenimo delo učitelja, hkrati pa tudi za evalvacijo pričakovanj do otroka. V teh dneh jih moramo vsekakor znižati, saj je v ospredju naše telesno in duševno zdravje, za razlago in utrjevanje zahtevnejših učnih vsebin bo več časa kasneje.

OTROCI Z UČNIMI TEŽAVAMI potrebujejo več in bolj intenzivno podporo staršev, pri njih je potreba po spodbudi in zunanji strukturi bolj izrazita. Otroci s težavami pri branju pogosto potrebujejo še bralca ali nekoga, ki jim pomaga predelati daljše besedilo. Otroci s težavami pri pisanju potrebujejo pomoč pri zapisovanju nalog ali vsaj podporo pri popravljanju napak. Otroci s težavami pri matematiki potrebujejo podporo z dodatno razlago nekoga, ki snov že obvlada, ter pomoč za vztrajanje pri več vajah. Dodatna strokovna pomoč je v tem trenutku bolj dodatna obremenitev, bolj smiselno se je sedaj bolje povezati z učitelji in delati na prilagoditvah obveznih materialov, ne pa na izdelavi dodatnih. Za krepitev šibkih področij uporabimo družabne igre, vaje pisanja se lahko opravljajo multisenzorno in ne v zvezek, otrok si sam izmisli pravljico, ki jo zapišejo starši, nato jo otrok na glas prebere… Starši morajo poskrbeti za krajše zaposlitve, več odmorov kot za otroke brez učnih težav. Za konkretne napotke pri urjenju veščin branja, pisanja in računanja povprašajte tiste, ki z otrokom delajo, pri realizaciji nalog pa bodite prizanesljivi do sebe in otroka, že nekaj minutna vaja dnevno je lahko uspeh.

PROSTI ČAS: sedaj je priložnost, da smo kreativni in da skupaj z otrokom počnemo stvari, za katere je prej zmanjkalo časa: izdelava albumov, učenje kuhanja, družabne igre... Otroci lahko pišejo dnevnik, imeli bodo spomin na te dneve, hkrati pa bodo vadili pisanje. Lahko narišejo strip z najbolj komično zgodbo dneva in pripravljajo razstavo. Pol ure dnevno se igramo skupaj z otrokom, a na način, da igro vodi otrok in ne starš. Iniciativo prepustite njemu, ne postavljajte vprašanj, ne dajajte predlogov, ne kritizirajte njegovih odločitev, samo prepustite se mu, opisujte kaj počne in ga pohvalite. Morda vas bo presenetil s svojo kreativnostjo, verjetno se bo sprostil in začel govoriti o vam neznanih stvareh. Če postane žaljiv, destruktiven, ignorirajte neprimerno vedenje, če to ni uspešno, igro prekinite in izrazite prepričanje, da se bo jutri igral na bolj sprejemljiv način.

DRUŽENJE s prijatelji je sedaj izključno preko socialnih omrežij, saj mora biti zahteva po socialni izolaciji odločna in jasna. Smiselno pa ga je omejiti na določen čas, zelo težko bomo nazaj vzpostavljali nadzor nad zaslonsko tehnologijo, če bo zdaj na voljo brez omejitev. Pri nekaterih učencih že opažamo, da se tudi na ta način pogovarjajo o nalogah, da si razdelijo delo, da se vzpostavlja medvrstniška pomoč. Spodbujajte otroka, da ko ne zna, najprej vpraša vrstnike, šele nato vas in učitelja, na ta način bo vadil socialne veščine.

Na koncu bi radi opozorili, da ne smemo pozabiti tudi na PARTNERSKI ODNOS in ga prav tako negovati in vzdrževati kot vse druge odnose. V dnevne interakcije je potrebno vnašati dovolj pozornosti, ljubezni, telesne bližine, pohvale, spodbude, empatije, časa za pogovor, poslušanja. Razmišljate o odnosu z vsemi ljudmi kot o bančnem računu, na katerega nalagate vse našteto. Več bo na njem, več bomo lahko dvignili z njega- kajti vsaka zahteva, prepoved ali omejitev je dvig iz skupnega računa.

Upamo, da ste v vaš odnos z otrokom ali partnerjem vsa ta leta veliko vlagali, kajti prihodnji tedni bodo preizkus kvalitete odnosov, sposobnosti obvladovanja, potrpežljivosti in tolerance.

Za dodatne informacije in svetovanje smo na voljo na telefonski številki 040/832-105 in na naših elektronskih naslovih.

                              

 Zaposleni Svetovalnega centra za otroke, mladostnike in starše Maribor

 

 

 

Naročanje

Obveščamo vas, da je odslej možno naročanje na novi mobilni telefonski številki 040 / 83 21 05 kot tudi na dosedanji stacionarni številki 02 234 97 00 od ponedeljka do četrtka med 8. in 12. uro.

E - gradiva

NSUT naslovnica

Disgrafija naslovnica

Dispraksija naslovnica

ODS

 Moj otrok noče v šolo

branje NASLOVNICA      supervizija NASLOVNICA         jeza NASLOVNICA

brošura pot starsevstva naslovnica

vzgoja naslovnica

brošura digitalni svet naslovnica

scomsm mat e naslovna


Copyright © 2010 Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše Maribor. Postavitev strani: Sončna pot d.o.o., Maribor.